TARTALOM

 VISSZA

 


A csecsemőtápszer növeli az életveszélyes bélbetegség veszélyét?


A csecsemőtápszer növeli az életveszélyes bélbetegség veszélyét?


 


A donor anyatejjel táplált, extrém koraszülött csecsemőkben kisebb a nekrotizáló enterocolitis (NEC) kialakulásának valószínűsége, mint azokban, akiket a koraszülötteknek kifejlesztett, tehéntej alapú tápszerrel táplálnak – állítják a Johns Hopkins Egyetem Gyermekklinikájának kutatói.

Az anyatejet kapott 29 csecsemő közül csupán egyben alakult ki NEC, és ő is műtét nélkül felépült a betegségből. A csecsemőtápszerrel táplált 24 koraszülött közül viszont ötben jelentkezett a betegség, és az ötből négy esetben vált szükségessé a műtét. A kutatók szerint az eredmények újabb bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy érdemes a kizárólag anyatejes táplálás felé elmozdulni az extrém koraszülöttek, vagyis az 1500 grammnál alacsonyabb születési testsúlyú babák esetében.
„A NEC kockázatában, a szövődményekben és a műtét szükségességében tapasztalható jelentős különbségek a donor anyatejjel illetve a csecsemőtápszerrel táplált újszülöttek között azt jelzi, hogy az újszülött intenzív osztályokon változtatni kell a táplálási rutinon” – nyilatkozta a kutatást vezető Elizabeth Cristofalo, a Johns Hopkins újszülöttgyógyász szakorvosa.
Az anyatejet kapott csecsemők ráadásul jobban tolerálták a táplálást is, ami lehetővé tette, hogy sokkal hamarabb, átlagosan 27 nap után vegyék le őket a kiegészítő intravénás táplálásról is, mint a tehéntejes tápszert kapott újszülötteket, akik átlagosan 36 nap infúziós táplálásra szorultak. Az intravénás kiegészítő táplálást minden koraszülött esetében alkalmazzák, de ez kockázatokkal járhat, melyek közül a legsúlyosabb a májkárosodás.
Az anyatej egészségügyi előnyeit már hosszú ideje ismerik, azzal kapcsolatban azonban voltak fenntartások, vajon a donor anyatej hogyan hasonlítható az édesanya tejéhez, illetve jobb-e, mint a tehéntejes tápszer. Az új eredmények most ezeket a kételyeket is eloszlatják, és a kutatók szerint egyértelműen alátámasztják a donor anyatej egészségügyi előnyeit.
Forrás: Medipress

Kapcsolódó anyagok: Betilthaja az unió a Bisphenol A-t tartalmazó tápszereket




Csecsemőtápszerek alumíniumtartalama




Elegendő csak az anyatej a gyermek hat hónapos koráig?




Az amerikai csecsemők háromnegyedét anyatejjel táplálják




A csontritkulás megelőzése újszülöttkorban kezdődik?






Hozzászólások:

1.,   Jánky György mondta   2011. Május 05., Csütörtök 18:01:38

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Az MRSA járványtanának törvényszerűségei

"Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen

Tovább


A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől

Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.

Tovább


A pszichoterapeuta mint Nagy Testvér

Gyógyír szorongásra, okostelefonon keresztül

Tovább


A csecsemőtápszer növeli az életveszélyes bélbetegség veszélyét?