TARTALOM

 VISSZA

 


A D-vitamin csökkenti a rák kialakulásának veszélyét


A D-vitamin csökkenti a rák kialakulásának veszélyét


 


A nagy mennyiségű D-vitamin csökkenti a rák és egyéb súlyos betegségek kialakulásának kockázatát – állapították meg a Kaliforniai- a San Diegoi-i és a Creightoni Orvosi Egyetem közös kutatása során.

„Eredményeink alapján elmondható, hogy napi 4000-8000 egységnyi mennyiségű D-vitamin fogyasztása fenntartja annak megfelelő szintjét a vérben, ezáltal felére csökkenti az olyan betegségek kialakulásának kockázatát, mint a mell- és vastagbélrák, a szklerózis multiplex vagy az 1-es típusú diabétesz” – mondta Cedric Garland a San Diego-i Egyetemről.

„Csodálkozva tapasztaltuk, hogy ilyen nagy mennyiségre van szükség, hiszen a 20. században rendszerint napi 400 egység D-vitamin bevitelét javasoltuk.” – tette hozzá a professzor. Más kutatókat azonban nem lepett meg az eredmény.

„Korábbi kísérleteink alapján számítottam erre, de most e tanulmány nyilvánosságra kerülésével a mindennapi élet során is alkalmazhatjuk az új információt” – véli Robert P. Heaney, a Creighton Egyetem munkatársa, aki évtizedek óta végez kutatásokat a D-vitaminnal kapcsolatban.

Több ezer önkéntest vontak be a vizsgálatba, akik 1000 és 10 000 egység közti mennyiségben vettek magukhoz naponta a vitaminból. Előtte megállapították, hogy vérük mennyi D25 vitamint tartalmaz – ez a vitaminnak azt a formáját, amely rendszerint megtalálható az emberi szervezetben.

„A legtöbb kutató, aki a témával foglalkozik, úgy gondolja, hogy 40-60 nanogramm/milliliter a vérben található megfelelő mennyiség, amely megelőzi a D-vitaminhiánnyal összefüggő betegségeket. Sajnos becslések szerint Amerika lakosságának mindössze tíz százaléka éri el ezt a szintet” – mondta Garland.

A téma tavaly decemberben került az érdeklődés középpontjába. Ekkor adta ki az amerikai Nemzeti Orvostudományi Akadémia azt az ajánlását, miszerint felnőtteknek és kilenc évnél idősebb gyermekeknek 4000, míg a csecsemőknek és kisgyerekeknek 1000-3000 egység D-vitamint kellene naponta elfogyasztaniuk. Az ajánlott legkisebb napi adag pedig 600 egység.

„Most már a kutatási eredmények is alátámasztják a 4000 egység szükségességét” – mondta Garland, majd hozzátette: aki nem tudja, hogyan döntsön, konzultáljon a háziorvosával.

A tanulmány az Anticancer Research című lap február 21-i számában jelent meg.

Forrás: Medipress


Kapcsolódó anyagok: A félreértett D-vitamin



LAM Extra háziorvosoknak - 2010; 2(2) a D-vitamin-hiány jelentősége a gyakorlatban



Következetlenek a D-vitaminnal kapcsoaltos kutatások



a D-vitamin véd az emlőráktól





Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Az MRSA járványtanának törvényszerűségei

"Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen

Tovább


A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől

Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.

Tovább


A pszichoterapeuta mint Nagy Testvér

Gyógyír szorongásra, okostelefonon keresztül

Tovább


A D-vitamin csökkenti a rák kialakulásának veszélyét