|
TARTALOM
A fehér rizs diabetest okoz A Harvard University kutatói kimutatták, hogy a fehér rizs meredek emelkedést okoz a vércukorszintben, és ezzel megnöveli a cukorbetegég kialakulásának esélyét. A hatalmas, 200 ezres mintán lefolytatott vizsgálat eredményei szerint a teljes kiőrlésű termékek a rizzsel ellentétben csökkentik a diabetes kockázatát, mivel annál lényegesen lassabban bomlanak le, és így jóval kisebb tempóval emelkedik a vércukorszint, kímélve a májat. A barna rizs is hasonló hatással bír. A BBC beszámolója szerint a vizsgált személyeket két csoportra osztották, az egyikbe azok tartoztak, akik teljes kiőrlésű termékeket, vagy barna rizst ettek naponta legalább kétszer, a másikba pedig a fehér rizst fogyasztók kerültek. Az eredmények azt mutatták, hogy az első csoportba tartozóknál mintegy 11 százalékkal alacsonyabb eséllyel alakul ki a kettes típusú cukorbetegség. A kutatás rendkívül nagy jelentőségű, mivel a fejlett országok lakosságának 70 százaléka fehér rizst fogyaszt. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyag: White rice raises diabetes risk, say US experts - BBC |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





