TARTALOM

 VISSZA

 


A hirtelen szívhalál összefügg az életmóddal


A hirtelen szívhalál összefügg az életmóddal


 


Füstmentesség, napi félóra sport, mediterrán étrend, normális testtömegindex - az eredmény: a hirtelen szívhalál kockázata drasztikusan csökken a nők körében - az amerikai egészségügyben dolgozó nők óriásvizsgálatának legújabb eredményeit a világ egyik legolvasottabb orvosi folyóirata, az Amerikai Orvosszövetség Hetilapja közölte.

Frank Speizer 1976-ban, a korszakban egyedülálló módon vizsgálni kívánta az akkor már nők milliói által szedett fogamzásgátló tabletták hatását és biztonságát. Házasságban élő, 33-55 év közötti életkorú amerikai ápolónőket kért meg, hogy rendszeresen és pontosan válaszoljanak egy kérdőíven kiküldött kérdésekre. A kérdések azonban nemcsak a fogamzásgáló tablettára vonatkoztak, hanem az életvitelre, személyes adatokra is - természetesen név nélkül.

A vizsgálat azóta is tart, általa pedig a nők betegségeinek okairól, egészségük különböző tényezőiről másképp megszerezhetetlen adatokat sikerült összegyűjteni. Stephanie Chiuve és munkatársai az 1984 és 2010 közötti időszaknak azokat az adatait tanulmányozták, amelyek a hirtelen szívhalálra és az életmódra vonatkoztak.

A több mint 80 ezer nő két-négy évente bekért egészségügyi kérdőívéből emelték ki. Egészséges életmódnak azt minősítették, ha valaki nem dohányzott, napi fél órát mozgással töltött, testtömegindexe nem haladta meg a 25 pontot és legalább 40 százalékban követte a mediterrán étrend szabályait, vagyis sok zöldséget, halat, gyümölcsöt és magvakat fogyasztott, kerülte a telített zsírokat és mérsékelten fogyasztott alkoholt.

A hirtelen szívhalállal életét befejező, 321 nő ebben a 26 esztendei időszakaszban átlagosan 72 esztendős volt. A hirtelen szívhalál szoros összefüggést mutatott az életmóddal. Az előbbiekben leírt egészséges életvitel esetén a hirtelen szívhalál kockázata 92 százalékkal bizonyult kisebbnek.

2011. 07. 18.

Forrás: MTI


Kapcsolódó anyagok: Genetikai okok a hirtelen szívhalál hátterében?




Kevesebb sófogyasztás, jobb egészségi állapot




A munkahelyi feszültség növeli a szív-érrendszeri betegségek veszélyét




A szív hét szabálya




A hirtelen szívhalál kockázatának nem invazív előre jelzése





Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Az MRSA járványtanának törvényszerűségei

"Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen

Tovább


A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől

Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.

Tovább


A pszichoterapeuta mint Nagy Testvér

Gyógyír szorongásra, okostelefonon keresztül

Tovább


A hirtelen szívhalál összefügg az életmóddal