|
TARTALOM
A hormonpótlás emlőrákhoz vezethet A Kaliforniai Egyetem (San Francisco) kutatói mintegy 700 ezer hölgyre kiterjedő vizsgálatot folytatattak, akik 1997 és 2008 között estek át mammográfiai szűrővizsgálaton. Az 50 és 69 év közötti nők kapják a legnagyobb mennyiségű hormonális kezelést, és náluk a legnagyobb az invazív (a környezetbe betörő) daganat visszafejlődésének mértéke a kezelés abbahagyását követően. A mirigyekre korlátozódó daganatok esetén szintén jótékonynak bizonyult a hormon elhagyása. A 70 év felettieknél szintén csökkenés volt tapasztalható, azonban a 40-49 éves korosztályban kevesebb a hormonkezelt, és az elhagyás kevésbé bizonyult hatékonynak. Összefoglalva: a kutatók szerint a hormonpótló terápia elősegíti az emlőrák kialakulását. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Hormonpótlás: jobb fokozatosan elhagyni? Kapcsolódó anyagok: Ismét leszerepelt a posztmenopauzális hormonpótlás |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




