|
TARTALOM
A hosszú, egészséges élet titka a változatos táplálkozás Egy új tanulmány kimutatta, hogy az antioxidánsokat, teljes kiőrlésű gabonaféléket és létfontosságú zsírsavakat tartalmazó ételek minden bizonnyal csökkentik a súlyos betegségek, mint a szívbetegség, az Alzheimer-kór és a cukorbaj kockázatát. A tudósok felfedezték, hogy nem csak néhány étel játszik szerepet az egészségesebb életmódban, hanem egy igen változatos, alapanyagokban gazdag étrend, mely tartalmazza többek közt az olajos halakat, a zabkását és az áfonyát. "A kulcs nyilvánvalóan az, hogy ezeket az ételeket beillesszük az étrendbe. Nagyon egészséges ez a táplálkozási forma, és bizonyítja, hogy nem elég 1-2 ponton módosítani az étrenden, hanem egységes egészként kell szemlélni." - nyilatkozta Angela Dowden táplálkozástudományi szakember. "Az egész életmódot át kell alakítani, nem csak itt-ott belekapni dolgokba. Lehet, hogy csak az ételek egyike fejti ki ezt a hatást, de sokkal valószínűbb, hogy csak hozzájárul a többiéhez." - tette hozzá a kutató. A svéd Lund Egyetem Diabéteszellenes Élelmiszer Központjában készítették a tanulmányt, mely kimutatta, hogy nem csak egyes ételekkel, hanem ezekből többnek a kombinációjával érhető el a kívánt gyulladáscsökkentő hatás. A kutatás vezetője, Inger Bjorck a következőket mondta: "Reméljük, hogy az egészséges emberek eredményei erőteljesebb megelőző törekvésekre sarkallják majd a társadalmat." A tanulmányban 44 egészséges, de túlsúlyos ember vett részt, az 50 és 75 év közötti korosztályból. Olyan ételeket ettek, amikről feltételezhető, hogy csökkentik az alacsony fokú gyulladást a szervezetben. Ez a folyamat elősegíti a metabolikus szindróma kialakulását, mely elhízáshoz, 2-es típusú cukorbetegséghez és szívbetegséghez vezet. Az eredmények szerint a diéta 33 százalékkal csökkentette a rossz koleszterin szintjét, a vérzsírét 14 százalékkal, a vérnyomást 8 százalékkal, a rögösödési hajlamot kimutató marker szintjét pedig 26 százalékkal. Ugyanez érvényes a gyulladást jelző markerre is, míg azemlékezet és a kognitív funkciók sokat javultak. Forrás: Medipress |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





