|
TARTALOM
A kamaszok többsége egészségesnek tartja a sportitalokat A Texasi Egyetem kutatói szerint általános tévhit, hogy mivel a sportitalok és más nem szénsavas üdítőitalok összefüggésben állnak a testmozgással, bizonyára egészségesek. A kutatók több mint 15 ezer texasi középiskolást vizsgáltak, és kimutatták, hogy azok a gyerekek, akik cukrozott üdítőitalokat, köztük sportitalokat fogyasztottak, nagyobb valószínűséggel ettek egészségtelen ételeket és néztek több TV-t, mint azok, akik nem ittak ilyeneket. Ezzel szemben a sportitalokat fogyasztó diákok a szénsavas üdítőitalokat fogyasztóknál nagyobb valószínűséggel végeztek több testmozgást, és fogyasztottak több gyümölcsöt, zöldséget és tejet – ami arra utal, hogy a sportitalokat egészségesnek tartják. „A kamaszokat és szüleiket meg kell tanítani arra, hogy az ízesített és sportitalok nagy mennyiségű fogyasztása nem egyeztethető össze az egészséges életmóddal” – állítja Nalini Ranjit, a texasi egyetem orvosi karának professzora. „Még azok a kamaszok is túlságosan sok cukrozott üdítőitalt fogyasztanak ízesített és sportitalok formájában, akik máskülönben viszonylag egészséges életmódot folytatnak, sokat mozognak, és egészséges étrenden élnek. Ez vélhetően a sikeres marketing eredménye, amely elhiteti a fogyasztókkal, hogy ezek az italok egészségesek.” Forrás: Medipress |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





