|
TARTALOM
A sok sajt növeli, az olívaolaj csökkenti a húgyhólyagrák kialakulását Napi 53 grammnál több sajt másfélszeresére növeli, a mindennapos olívaolaj fogyasztás viszont felére csökkenti a húgyhólyagrák kialakulásának kockázatát - egy új kutatás szerint. Míg a húsokban és tejtermékekben megtalálható telített zsírsavak megnövelik a daganatos betegségek kialakulásának veszélyét, az olyan egészséges zsiradékok, mint amelyek például az olívaolajban találhatóak, valamilyen szintű védelmet nyújtanak a kutatók szerint. A vizsgálathoz kétszáz olyan embert kérdeztek meg, akik húgyhólyagrákban szenvedtek, és adataikat összehasonlították olyanokéval, akiket nem támadott meg a tumor. Az eredmények szerint a kismértékű sajtfogyasztás nem volt hatással a betegségre, a kialakulás valószínűsége azonban ötven százalékkal nőtt akkor, ha a napi mennyiség elérte az 53 grammot. A belga és holland kutatók az eredmények ellenére túl szűknek találták a megfigyelt csoportot, és további vizsgálatokat kezdeményeztek. Egyéb ételek, mint a margarin, hal, csirke vagy tojás nem játszottak nagy szerepet a daganatos megbetegedésekben. Azt azonban eddig is tudtuk, hogy a telített zsírokban gazdag étrend a felelős azért, hogy a nyugati országok lakossága körében a legnagyobb a húgyhólyagrákban szenvedők aránya. Noha az olívaolajban és növényekben gazdag mediterrán étrend megvédene a betegségből, az ott élők a sok dohányzás miatt vannak hasonló veszélynek kitéve. Nagy-Britanniában, ahol az elmúlt évtizedben 13 százalékkal nőtt a sajtfogyasztás, évente tízezer áldozatot szed a húgyhólyagrák, és a dohányosok négyszer gyakrabban betegszenek meg benne, mint a többiek. Egyéb kockázati tényezők még az egyes munkahelyeken fellelhető veszélyes kémiai anyagok, és az is, ha valaki már szenvedett egyszer ebben a betegségben. Különböző tanulmányok eddig egymásnak ellentmondó eredményeket mutattak ki arról, hogy a különböző fajta zsírok mennyiben tehetőek felelőssé a rákért. E legutóbbi kutatásról így nyilatkoztak a szakemberek: „Úgy találtuk, hogy az olívaolajnak kimondottan pozitív hatásai vannak, és eredményeink alapján a sajtfogyasztás növeli a daganat kialakulásának kockázatát, ennek megerősítésére azonban további kutatások szükségesek.” Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Csökkentheti a hólyagrák kockázatát a szelén |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





