TARTALOM

 VISSZA

 


A szívkímélő életmód felére csökkenti a szívritmuszavar kockázatát


A szívkímélő életmód felére csökkenti a szívritmuszavar kockázatát


 


Az Egyesült Államokban több millió idősödő ember életét veszélyezteti a pitvarfibrillációnak nevezett szívritmuszavar. Egy új kutatás szerint azonban az állapotnak nem feltétlenül kellene ilyen gyakran előfordulnia.

A kutatók úgy vélik, hogy a pitvarfibrillációs eseteket meg lehetne előzni azzal, hogy visszaszorítják a gyakori kardiológiai kockázatokat, vagyis a magas vérnyomást, az elhízást és a dohányzást. Az Egyesült Államokban a kutatás szerint több mint kétmillió ember szenved szívritmuszavarban, és a pitvarfibrillációval érintett emberek esetében nagyobb a stroke és a korai halálozás kockázata.

A kutatást vezető Dr. Alvaro Alonso, a Minnesotai Orvostudományi Egyetem epidemiológusa úgy véli, a szívkímélő életmód követése, amely köztudottan jó hatást gyakorol a szív-érrendszeri kockázati tényezőkre, nemcsak a szívroham és más kardiovaszkuláris betegségek kialakulásának kockázatát csökkenti, hanem a pitvarfibrilláció kockázatát is.
A Circulation folyóiratban publikált kutatás során Alonso és munkatársai közel 14 600, ötvennégy éves átlagéletkorú férfi és nő adatait vizsgálták. Az átlagosan 17 éves lekövetési időszakban 1520 személyben alakult ki pitvarfibrilláció. Ezek közül körülbelül 57 százalék tulajdonítható egy vagy több kardiológiai kockázati tényezőnek, köztük a magas vérnyomásnak, a dohányzásnak, a diabétesznek és a túlsúlynak. A magas vérnyomás bizonyult a pitvarfibrilláció legerősebb előjelének, és az esetek 24 százalékával összefüggésben állt.

Dr. Gregg C. Fonarow, a Kaliforniai Egyetem kardiológus professzora így vélekedett a tanulmányról: „Az eredmények ismét azt erősítik meg, milyen nagy jelentőséggel bír az egészséges vérnyomás, testsúly, étrend fenntartása, valamint a rendszeres testmozgás és a dohányzás kerülése a pitvarfibrilláció és egyéb szív-érrendszeri betegségek kockázatának csökkentésében.

Forrás: Medipress


Kapcsolódó anyagok: Az italozás növeli a szívritmuszavar valószínűségét



Szívritmuszavart okozhat a légszennyezés



Tovább élnek az egészségesen, rostdúsan táplálkozók címe



Napi két órányi tévézés növeli a szívbetegség kockázatát



Az étkezéskor elfogyasztott fél pohár bor meghosszabbítja az életet



Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Az MRSA járványtanának törvényszerűségei

"Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen

Tovább


A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől

Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.

Tovább


A szívkímélő életmód felére csökkenti a szívritmuszavar kockázatát