TARTALOM

 VISSZA

 


A szoptatás csökkenti a csecsemőhalálozást


A szoptatás csökkenti a csecsemőhalálozást


 


Egy új tanulmány szerint a szoptatás akár 73 százalékkal csökkentheti a hirtelen csecsemőhalál (bölcsőhalál – SIDS) kockázatát, különösen akkor, ha a csecsemőket kizárólag anyatejjel táplálják.

Az anyatej a legjobb táplálék a csecsemőknek, a kutatási eredmények szerint az anyatejes táplálás segíti a babák fejlődését és mind az édesanya, mind a csecsemő számára csökkenti a betegségek valószínűségét. A legújabb bizonyítékok most arra utalnak, hogy a szoptatás a hirtelen csecsemőhalál szindróma (Sudden Infant Death Syndrome - SIDS) kockázatát is csökkenti.

„A szoptatás számos előnnyel jár az édesanyák és a csecseők szempontjából egyaránt” – nyilatkozta a Pediatrics június 13-i számában megjelent kutatást vezető Dr. Fern R. Hauck, a Virginia Egyetem docense. „Ez a tanulmány egy újabb indokkal szolgál arra, hogy az édesanyáknak szoptatniuk kellene gyermekeiket, és ideális esetben kizárólag anyatejjel kellene táplálniuk őket.”

Hauck munkatársaival 18 korábbi tanulmány metaelemzését végezte el a szoptatás és a bölcsőhalál összefüggésével kapcsolatban. Az elemzés alapján kiderült, hogy azokban a csecsemőkben, akik bármennyi ideig bármilyen mennyiségű anyatejet kaptak, a SIDS kockázata 60 százalékkal csökkent. Amikor a kutatók más tényezőket, például a társadalmi-gazdasági státuszt, a dohányzást és a csecsemő alvási testhelyzetét is számításba vették, a kockázatcsökkenés 45 százalékra esett vissza. Amikor azonban a bölcsőhalál kockázatcsökkenésének mértékét tanulmányozták a kizárólag anyatejen élő csecsemők esetében, a kockázat 73 százalékkal alacsonyabb volt.

Hauck szerint az eredmények arra utalnak, hogy a szoptatás erőteljes védelmet nyújthat a hirtelen csecsemőhalállal szemben. A legnagyobb védelmet a kizárólagos anyatejes táplálás biztosítja.


Forrás: Medipress


Kapcsolódó anyagok: Újév napján történik a legtöbb bölcsőhalál




Kritikus a terhesség 39. hete




Az anyák túlsúlya magzataikra is veszélyes




Megharmadolódott a csecsemőhalálozás - Interjú dr. Balla Györggyel








Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Az MRSA járványtanának törvényszerűségei

"Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen

Tovább


A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől

Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.

Tovább


A szoptatás csökkenti a csecsemőhalálozást