|
TARTALOM
A táplálkozás hatása a termékenységre A férfiak és nők termékenységét életük korai szakaszának táplálkozása is befolyásolja - állítják a Sheffield Egyetem kutatói. A Dr. Ian Rickard által vezetett kutatócsoport 18. századi templomi anyakönyveket elemzett Finnországból, majd ezeket összevetették az adott évek rozs és árpatermésével ugyanazokon a területeken. A „szűk esztendőkben” született szegények közel fele nem fogant gyermeket élete során. Ha ugyanezeknek a szegény családoknak a bő termő években született utódaikat vizsgálták, kiderült, hogy nekik átlagosan legalább egy utóduk született. Az eredmények szerint a megszületés előtti és az azt követő rövid időszak táplálkozása hatással van a reproduktív rendszer fejlődésére. Dr. Rickard szerint „a szegény családok gyermekeinek táplálása befolyásolja későbbi termékenységüket. Az eredmények segítenek megérteni a környezeti tényezők hatásait az emberek és állatok egészégére, felfedhetik, hogy az egyes egyének termékenységére milyen egyéni és szociális tényezők hatnak. Az eddig egyedülálló eredményeket az Ecology című lap december 17.-i számában ismertetik a kutatók. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: A férfiak termékenysége |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





