TARTALOM

 VISSZA

 


A tejfogyasztás csökkenti a bélrák kialakulásának esélyét


A tejfogyasztás csökkenti a bélrák kialakulásának esélyét


 


A rendszeresen tejet ivó gyerekek 40 százalékkal kisebb eséllyel lesznek felnőttkorukban bélrákosak - közli egy új tanulmány.

Új-zélandi kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy napi egy pohár tej elfogyasztása hatékony védelmet nyújt a rák kialakulása ellen. A rákmegelőző hatás kulcsa a hosszú időn át tartó napi rendszerességben rejlik. „A kutatások azt igazolják, hogy a gyermekkorban napi rendszerességgel elfogyasztott tej nagymértékben csökkenti a bélrák kialakulásának kockázatát, valószínűleg a tejben található kalciumnak köszönhetően” - idézi Professzor Brian Cox, a tanulmány vezetőjének szavait a Daily Express.

Szakértők szerint a kalcium segít elpusztítani a ráksejteket, és a szervezetben felhalmozódva képes hatékony segítséget nyújtani a betegség ellen. A kutatócsoport megállapította, hogy azok a diákok, akik hat éven keresztül minden nap ittak legalább egy pohár tejet, később felnőttkorukban 40 százalékkal kisebb eséllyel szenvedtek daganatos megbetegedésekben. A tanulmányt az American Journal of Epidemiology című folyóiratban publikálták.

Forrás: Medipress


Kapcsolódó anyagok: Késői rákdiagnosztika






Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Az MRSA járványtanának törvényszerűségei

"Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen

Tovább


A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől

Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.

Tovább


A tejfogyasztás csökkenti a bélrák kialakulásának esélyét