|
TARTALOM
A vegánok kevésbé veszélyeztetettek szívbetegségekre A vegánok a szervezetükben lévő B12-vitamin és omega-3 zsírsav hiány miatt kevésbé veszélyeztetettek a szívbetegségek szempontjából - a Journal of Agricultural and Food Chemistry című szaklapban megjelent kutatási anyag szerint. „A mostani kutatások szerint a vegetáriánusok, különösen a vegánok sokat tehetnek egészségükért azzal, ha többszörösen telítetlen zsírsavakat és B12-vitamint szednek, így növelve szervezetük zsírsav- és vitaminszintjét. Az amúgy is alacsony szívbetegségre való hajlam ezeknek a tápanyagoknak a szedésével sem nő jelentősen." A vegánok a vegetáriánusok egy olyan csoportját képezik, akik étrendjében semmilyen állathoz köthető étel nem szerepel, így például méz, tej vagy tojás sem. Ezek az emberek fokozottan ki vannak téve annak, hogy bizonyos alapvető vitaminok, nyomelemek hiányozzanak szervezetükből, amelyeket a hétköznapi ember az állati eredetű táplálékokból szerez meg. A kutatók szerint a többszörösen telítetlen zsírsavak és a B12 vitamin növelhetik a HDL koleszterin-szintet és csökkenthetik a homocisztein jelenlétét. A nagy sűrűségű lipoproteinek (HDL) segítenek csökkenteni a vér úgynevezett „rossz koleszterin” szintjét, ami így nem képes megtapadni az érfalakon. Az Amerikai Szívgyógyászati Társaság szakértői szerint a 40 mg/dL alatti HDL-szint jelentősen növelheti a szívbetegségek kialakulásának valószínűségét. A HDL-szintet elsősorban aerob edzéssel, a dohányzás mellőzésével, valamint egyszerűen telített és omega-3 zsírsavak fogyasztásával növelhetjük. A homocisztein egy aminosav, ami közvetlen hatással van a szívbetegségek, az agyvérzés és a perifériás vaszkuláris betegségek kialakulására. A homocisztein nagy mennyiségben komolyan hozzájárulhat az artériák falának meszesedéséhez. A folsav és más B-vitaminok segíthetnek csökkenteni a vér homocisztein-tartalmát. Bár a mindenevőknél sokkal nagyobb eséllyel alakulnak ki szívbetegségek, mint a vegánoknál, a különböző tápanyaghiányok náluk is komoly problémákat okozhatnak, így mindenképp fontos, hogy az állati táplálékot teljesen mellőző étrendet folytatók is elegendő B-vitamint és omega-3 zsírsavat vigyenek be szervezetükbe. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: A hosszú, egészséges élet titka a változatos táplálkozás Amerikai Dietetikai Társaság: Mindenkinek jó a vegetáriánus étrend |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





