|
TARTALOM
A zöldség-és gyümölcsfogyasztás nem csökkenti a rák kockázatát? Egy évtizednyi kutatási anyagot tekint át a munka a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, valamint a rák kapcsolatáról, de nem tekinti azokat meggyőzőnek. A kutatók felfedezték, hogy mindössze az elhízás és az alkoholfogyasztás az, ami az étrendi faktorokközül hatással van a rák kialakulásának kockázatára, a legfőbb kiváltó ok pedig még mindig a dohányzás. Míg a dohányzás akár 50 százalékkal is növelheti a daganatos betegségek esélyét, a zöldség és gyümölcs még nagy mennyiségben is csak 10 százalék csökkenést eredményez. Tim Key professzor, az Oxford Egyetem epidemiológusa elmondta, hogy a zöldség-és gyümölcsfogyasztás élettani előnyei nem kérdésesek, de szinte semmi sem bizonyítja, hogy megvédenének a rák ellen. Az elhízás és a napi ajánlott mennyiségnél nagyobb mértékű alkoholfogyasztás viszont vitathatatlanul rákkeltő hatású. "A zöldség és a gyümölcs fontos részét képezi az egészséges étrendnek, sok bennük a tápanyag. Az adatok azonban nem bizonyítják, hogy aki többet fogyaszt belőlük, az elkerülheti a rákot. Az viszont világosan látszik, hogy a dohányosok után a túlsúlyos és nagyivó emberek vannak veszélyben" - nyilatkozta Key. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: A gránátalma hatékony lehet az emlőrák ellen Kapcsolódó anyagok: Emlőrák Zöldség-gyümölcs az ösztrogén ellen |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





