|
TARTALOM
Agysérülésre hasznos az omega-3? Az omega-3 zsírsavak bevitele javítja a trauma következtében kialakuló agysérülés kimenetelét – olvasható a Neurosurgery februári kiadványában. Dr. Julian E. Bailes (Nyugat-Virginiai Egyetem) és munkatársai bevezető vizsgálatuk során a dokozahexánsav (DHA) hatását tanulmányozták, mely igen nagy mennyiségben fordul elő tengeri herkentyűkből készült olajban. A DHA megtalálható az agyban, ismert idegsejteket védő hatásáról. Patkányokkal végzett kísérletben az állatokat különböző dózisú DHA-kezelésben részesítették. Egy hónappal később agyi traumát idéztek elő, és a kutatók az erre adott szöveti és magatartásbeli változást vizsgálták. A szövetkárosodás azokban az állatokban volt a legalacsonyabb, akik a DHA legmagasabb alkalmazott dózisát, 40 milligramm/testsúlykilogrammot kaptak. Esetükben volt a legkevésbé kifejezett az idegsejt-degeneráció következtében kialakuló amiloid képződése. Ugyanakkor a nagy mennyiségű DHA-t kapó egyedek esetén volt a legalacsonyabb a sejthalál felé mutató jelátviteli anyagok előfordulása. A kezelt patkányok érték el a legjobb eredményt a memóriagyakorlatokon, és náluk volt a legkevésbé tapasztalható magatartásváltozás. Az új vizsgálat felveti, hogy agyi trauma esetén az első választandó kezelés a DHA lenne. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Az omega3 véd a szembetegségek ellen |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





