|
TARTALOM
Az alultáplált gyermekek esélyesebbek a szívbetegségre Növelik a szívbetegség felnőttkori kialakulásának kockázatát a fogyókúrázás miatt önmagukat éhezésre ítélő tinédzserek - vált ismertté egy holland tanulmányból. A gyermek- és tinédzserkori súlyos alultápláltság, még ha csak rövid időre korlátozódik is, komoly következményekkel járhat az élet későbbi szakaszában: a naponta 400-800 kalóriát fogyasztók esetében 27 százalékkal nő a szívbetegség kialakulásának kockázata. A 10-17 évesen alultápláltak esetében ez a kockázat 38 százalékkal nőtt - állapították meg az utrechti egyetem orvostudományi karának szakemberei a második világháború végi éhínség idején élt holland nők adatait feldolgozva. A tanulmányban nyolcezer nő egészségi állapotát vizsgálták, akik a második világháború végén - önhibájukon kívül - kevés élelemhez jutottak. Az akkoron 10-17 éves nők egészségi állapotát 2007-ben újravizsgálták. Vizsgálódásunk legfontosabb üzenete az, hogy komoly következményei lehetnek a felnőttkori egészségi állapotra, ha akut alultápláltság megzavarja a gyermek fejlődését. Nemcsak a rövidtávú következmények számítanak, 50 évvel később nagyobb a kockázata a felnőttkori szívbetegségek kialakulásának - nyilatkozta a BBC-nek Annet van Abeelen, a tanulmány vezető szerzője. 2011. 08. 26. Forrás: MTI Kapcsolódó anyagok: Világszerte változnak az egészségi rizikók Fogyás és D-vitamin szint Tovább élnek egészségesebben a rostdúsan táplálkozók |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





