|
TARTALOM
Az édes üdítők nem okoznak köszvényt Ismert, hogy a cukros üdítőitalok fokozzák szérum húgysavszintet. USA szerzők azt vizsgálták, hogy fokozzák-e nőknél a köszvény rizikóját is? 22 éves követéses vizsgálatot végeztek 78906 nőnél, követve a fruktózban gazdag üdítők, illetve a fruktóz bevitelt és a köszvény esetleges kialakulását. A vizsgálat eredménye szerint 22 év alatt 778 nőnél észlelték igazoltan a köszvény kialakulását. Kiderült, hogy a cukorral ízesített szóda fokozott fogyasztása a köszvény kialakulásának fokozott veszélyével járt. Havi egyszeri, cukorral édesített szódához viszonyítva a köszvény relatív rizikója napi egyszeri bevitel esetén 1.74 volt, napi kétszeri, vagy többszöri fogyasztás esetén 2.39. A juice relatív rizikója hasonló körülmények mellett 1.41, illetve 2.42. Az abszolút rizikó – hasonló feltételek mellett – cukrozott szóda esetén 100.000 főre 36 eset, illetve 68 eset, illetve juice esetében 14 eset és 47 eset jut 100.000 főre. A diétás üdítőket vizsgálva nem találtak összefüggést a köszvénnyel. Fruktóz bevitel esetében a mennyiségi alsó és a felső ötödöt összehasonlítva a köszvény rizikója 1.62, illetve 28 eset volt 100.000 főre. A szerzők összefoglaló véleménye szerint - bár összefüggés mutatkozik az édes üdítők és a köszvény kialakulása között -, maga a betegség olyan ritka a nőknél, hogy az abszolút veszély csekély. Forrás: www.hazijogorvos.hu Kapcsolódó anyagok: A magas cukortartalmú ételek és a magas vérnyomás |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
Az MRSA járványtanának törvényszerűségei "Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen
Tovább
A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





