TARTALOM

 VISSZA

 


Az italozás növeli a szívritmuszavar valószínűségét


Az italozás növeli a szívritmuszavar valószínűségét


 


A kemény ivászat megnöveli a pitvarfibrillációnak nevezett szívritmuszavar valószínűségét – olvasható a Journal of the American College of Cardiology január 18-i számában.

A pitvarfibrilláció egy krónikus szívritmuszavar, mely növeli a vérrögképződés esélyét – ami életveszélyes szövődményekhez, akár szélütéshez (stroke) is vezethet. Dr. Satoru Kodama és a Tsukubai Egyetem Klinikai Orvosi Intézetének munkatársai szerint az alkoholfogyasztás határozottan növeli az állapot kialakulásának veszélyét – akár rendszeres, akár alkalmankénti ivászatról is legyen szó. Azonban Kodama szerint a jelenség mennyiségi összefüggést is mutat.

A kutatók a világ különböző területein végzett 14 tanulmány eredményeit elemezték ki, mely ezáltal 130 820 egyénre terjedt ki, ebből 7558 esetben jegyeztek fel pitvarfibrillációt. Kategorizálták a legtöbbet ivókat: férfiaknál napi legalább kettő, nőknél egy pohár italt fogyasztókra, illetve alkoholistákra osztották az alanyokat, és őket hasonlították a mérsékelt mennyiséget ivókhoz. Más tanulmányok szerint a férfiaknál napi kettő, nőknél napi egy pohár ital a szívbetegségek szempontjából kedvező hatást jelent.

Ennek ellenére a japán kutatók szerint a mértékletes fogyasztás növeli a pitvarfibrilláció kockázatát, azonban ez nem olyan erőteljes, mint ami a súlyos alkoholfogyasztók esetén tapasztalható – ez utóbbi csoportban a legnagyobb a rizikó. Azonban azt is megállapították, hogy az alkohol és a pitvarfibrilláció esetén nem olyan szoros az összefüggés, mint a magasvérnyomás-betegség esetén tapasztalható.

Forrás: Medipress


Kapcsolódó anyagok: LAM (Lege Artis Medicinae) - 2005; 15 (8-9) Tudományos tallózó






Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Az MRSA járványtanának törvényszerűségei

"Idomított" baktériumokkal a kórházi fertőzések ellen

Tovább


A szülész-nőgyógyász szakma véleménye egységes az abortusztabletta felől

Női jogvédő szervezetek: az abortusztabletta biztonságos, erről nincs szakmai vita.

Tovább


Az italozás növeli a szívritmuszavar valószínűségét