|
TARTALOM
Céklalével növelhető a fizikai teljesítmény Nemcsak a sportolók teljesítményének fokozásában segíthet a céklalé fogyasztása, hanem az időseknek illetve a szív- és tüdőbetegeknek is aktívabb életet biztosíthat – ismerteti egy nemrég megjelent tanulmány. A céklalé volt az elmúlt év legnagyobb sportélettani szenzációja. Az Exeter-i Egyetem kutatóinak felfedezése szerint céklalé fogyasztása után a sportolók mintegy 16 százalékkal hosszabb ideig voltak képesek edzeni. A sokkoló kezdeti eredményeket követően számos sportolón – az angol első osztály labdarúgóitól a profi kerékpárosokig – kipróbálták a teljesítményfokozó italt. A legújabb cikk szerint, mely a Journal of Applied Physiology-ban jelent meg, ahogy idősebbek leszünk, szervezetünk kevesebb oxigént hasznosít. Ez néhány ember számára azt jelenti, hogy olyan egyszerű feladatok, mint a séta sem kivitelezhető. „Azt találtuk, hogy a céklalé csökkenti a kis intenzitású gyakorlatok végzéséhez szükséges oxigén mennyiségét. Ennek hatására az emberek olyan gyakorlatokat is meg tudnak csinálni, amit enélkül nem lennének képesek” – nyilatkozta a cikk szerzője, Katie Lansley doktorandusz hallgató. A céklalének kétféle fiziológiai hatása van. Egyrészt növeli az erek átmérőjét, így több vér áramlik az erekbe. Másrészt csökkenti az izmok oxigénszükségletét. A kettő együttes hatásának eredményeképpen nő a fizikai teljesítőképesség. Andy Jones professzor, a céklalével folytatott kísérletek úttörője szerint, a céklalé magas a nitráttartalma felelős a teljesítőképesség növelő hatásért: „Első alkalommal sikerült normál és nitrátmentes céklalevet alkalmaznunk kísérleteinkben. A résztvevők nem tudták melyiket kapták. Azoknál, akik normál céklalevet ittak, látványos teljesítménynövekedést észleltünk. Ezek szerint egyértelmű, hogy ez az összetevő felelős a hatásért. Forrás: Medipress |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





