TARTALOM

 VISSZA

 


E vitaminnal az ekcéma ellen




 

Azoknál a gyerekeknél, akik sok E-vitamin tartalmú élelmiszert fogyasztanak, kisebb az esélye az ekcéma kialakulásának, állítja egy új, japán gyerekeket vizsgáló tanulmány.

Ugyanakkor az A-vitaminról, amiről korábbi tanulmányok azt állították, hogy hatásos az allergiás eredetű betegségekkel szemben, kiderült, hogy mégsem az. Dr. Masayuki Okuda és munkatársai a Yamaguchi Egyetemről megmérték azoknak a vegyületeknek a szintjét a gyermekek vérében, amiből következtetni tudtak, hogy a gyerekek a fent említett két vitaminból mennyit vittek be szervezetükbe.

A vizsgálatok középpontjában az asztma és az ekcéma állt, mivel mindkettő allergiás eredetű megbetegedés. 396, 10 és 13 év közötti gyermek közül 240 ekcémás, légzési nehézségekkel küzdő, vagy asztmás gyermek volt. A kutatók nem találtak összefüggést az említett betegségek és a gyerekek vérében mért, A-vitamin-hatású vegyületek szintje között.

Azoknál a gyermekeknél viszont, akiknek a vérében az E-vitamin-hatású vegyületek szintje magas volt, 67 százalékkal kisebb eséllyel alakult ki ekcéma, mint azoknál, akiknél a legalacsonyabb volt e vegyületek szintje. Akiknél csak egy kicsit volt magasabb a vegyület szintje az átlagosnál, már ott is kisebb kockázata volt az ekcéma kialakulásának.

Bár a tanulmány nem bizonyítja az ok-okozati kapcsolatot, ez a kutatás mégis sokkal pontosabb az eddigieknél, mivel a korábbi kutatások kérdőíves vizsgálatokon alapultak. Az ilyen jellegű kutatások nem megbízhatóak, mert a megkérdezettek jó vagy rossz memóriája befolyásolja az eredményeket. A sárga, piros és narancssárga gyümölcsök A-vitaminban gazdagok, míg az E-vitamin növényi olajokban, a dióban és a teljes kiőrlésű gabonafélékben található.

Nincs meghatározva e vegyületeknek az általánosan elfogadott szintje a vérben, de a WHO szerint erre a korosztályra az ajánlott napi bevitel 2000 nemzetközi egység (NE). Az E-vitaminból ugyanennek a korosztálynak az ajánlott bevitel 16 NE. Még nem teljesen tisztázott, hogy az E-vitamin hogyan csökkenti az ekcéma kialakulásának kockázatát, Okuda és kollégái szerint ezt valószínűleg antioxidáns és immunerősítő hatásának köszönheti.


Forrás: Medipress

Eredeti közlemény: Association of serum carotenoids and tocopherols with atopic diseases in Japanese children and adolescents

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Utazás, halál - meghökkentő filmek

Cannes - az utazás és a halál a fő témák

Tovább


Abortusztabletta-mizéria

Nemzetközi körkép az abortusztabletta engedélyezettségéről

Tovább


A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


E vitaminnal az ekcéma ellen