TARTALOM

 VISSZA

 


Egy kevés alkohol megvéd a demenciától, a sok elbutulást okoz


Egy kevés alkohol megvéd a demenciától, a sok elbutulást okoz


 


A nagyfokú alkoholfogyasztás és a demencia (elbutulás) kapcsolatára alapozva azt sugallták korábbi vizsgálatok, hogy a kis- és közepes fokú alkoholfogyasztás megvéd a demenciától. Finn kutatók szerint az alkalmankét elfogyasztott nagyobb mennyiségű alkohol is növeli a demencia kialakulásának kockázatát.

A Journal of Alzheimer s Disease decemberi számában megjelent legújabb tanulmány több mint két évtized adataira támaszkodik. A Helsinki Egyetem, a Turkui Egyetem és a Finn Nemzeti Egészségügyi és Népjóléti Intézet által végzett felmérés szerint a felnőttkori nagyfokú alkoholfogyasztás kapcsolatba hozható a két évtizeddel később kialakult demenciával.

A tanulmány rámutat, hogy mind az absztinensek és mind a nagy alkoholfogyasztók az elbutulás nagyobb veszélyének vannak kitéve, mint azok, akik csak kevés alkoholt fogyasztanak. „Tudjuk, hogy az Alzheimer-betegség (a leggyakoribb demenciatípus) 20-30 évvel az első tünetek megjelenése előtt kezdődik el. A korai kockázati tényezők felismerése emiatt rendkívül fontos” – mondta Jyri Virta, a Turkui Egyetem kutatója. A kutatók kimutatták, hogy az egy hónapban egyszer elfogyasztott nagy mennyiségű alkohol (1 üveg bor) kétszeresére növeli az elbutulás kockázatát. Tehát nemcsak az alkoholfogyasztás mértéke, hanem formája is fontos tényező az elbutulás kialakulásának szempontjából.

Forrás: Medipress


Kapcsolódó anyagok: Egy kis alkohol csökkenti a metabolikus szindróma kockázatát



Az alkohol megváltoztatja az agyműködést








Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Utazás, halál - meghökkentő filmek

Cannes - az utazás és a halál a fő témák

Tovább


Abortusztabletta-mizéria

Nemzetközi körkép az abortusztabletta engedélyezettségéről

Tovább


A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Évente harminc gyerek hal meg bántalmazástól

Az OGYEI új szakmai ajánlást készített a gyermekbántalmazás megelőzéséért

Tovább


Egy kevés alkohol megvéd a demenciától, a sok elbutulást okoz