|
TARTALOM
Görögdinnye segíthet a prehypertóniásokon Legújabb kutatások szerint a görögdinnye csökkentheti a prehipertóniát, ami sokszor vezet szív- és érrendszeri megbetegedésekhez. A Floridai State University kutatói, Arturo Figueroa és Bahram H. Arjmandi hat héten keresztül kilenc prehypertóniás beteget vizsgált. Az alanyok naponta hatgrammnyi, görögdinnye-kivonatból nyert L-citrulin és L-arginin aminosavat kaptak, és mindannyiuknál javuló keringési funkciót tapasztaltak. „Az eredmény azt jelzi, hogy ez az élelmiszer megóvhatja a prehipertóniás betegeket a magas vérnyomás kialakulásától, ami a szívinfarktus és a stroke fő okozója” - mondta Figueroa, majd hozzátette: „A természetben előforduló táplálékok közül a görögdinnye a leggazdagabb L-citrulin forrás. Az L-citrulin szoros kapcsolatban áll az L-argininnel, ami a nitrogén monoxid termelődéséhez szükséges aminosav, és így nélkülözhetetlen az egészséges vérnyomáshoz.” Az L-arginin közvetlen fogyasztása sokaknál okoz émelygést, kellemetlen gyomorérzést, vagy akár hasmenést, szemben a görögdinnyével. Ráadásul a gyümölcs bőséges mennyiségben tartalmaz A, B6 és C vitamint is, valamint rostokat, káliumot és likopint.” Bár a görögdinnye, vagy annak kivonata a legtermészetesebb forrása az L-citrulinnak, szintetikus tabletta formájában is hozzá lehet jutni, amit Figueroa egy korábbi vizsgálata során már tesztelt is fiatalabb férfiakon, és kimutatta, hogy egy négyhetes kúra enyhítheti az aorta vérnyomásának hideg hatására történő emelkedését. Ez fontos felfedezés volt, mivel a hideg hónapokban gyakoribbak a magas vérnyomással összefüggő miokardiális infarktusok. „A magas vérnyomással vagy elmeszesedett artériákkal rendelkezők akár a szintetikus, akár a görögdinnyéből nyert L-citrulinnal javulást érhetnek el”, mondta Figueroa, akinek legutóbbi tanulmánya az American Journal of Hypertension című folyóiratban olvasható. Forrás:medipress.hu |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





