|
TARTALOM
Hatásos a folsav a szívinfarktus megelőzésére? A folsavról régóta azt tartják, hogy csökkenti a vérben homocisztein szintjét, ezen keresztül pedig csökkenti a szívinfarktus kockázatát. Ezzel szemben a Londoni Orvosi Egyetem kutatói klinikai vizsgálatai, melyekről a Public Library of Science számolt be, nem teljesen ezt mutatták. A magyarázat egyszerűnek tűnhet: a homociszteinszint csökkenése megelőzi a vérlemezkék egymáshoz tapadását, ezáltal pedig a véralvadékok kialakulását, hasonlóan az aszpirinhez. Az aszpirin széles körben használt szer, melyet szívinfarktuson átesett, illetve szív- és érrendszeri megbetegedésben szenvedő egyéneknél alkalmaznak. Dr. David Wald és munkatársai azt vizsgálták, hogy a folsav aszpirin melletti szedése jelent-e járulékos előnyt a beteg szempontjából. Ehhez öt klinikai vizsgálat eredményét másik öt vizsgálat összesítet eredményéhez hasonlították. Az első csoportban 60 százalékos, a másodikban 91 százalékos volt az aszpirinszedők aránya. Megállapították, hogy a két csoport között a szívbetegséghez kötött események előfordulása hatszázalékos különbséget mutatott, azonban becslések szerint, ha senki nem szedett volna aszpirint, a folsav szedése 15 százalékos különbséget jelentett volna. A teljes kiértékelés mintegy 75 tanulmányra terjedt ki, mintegy 50 ezer egyén bevonásával. A szakértők szerint a folsav előnyei a jövőben azoknál a betegeknél jelentkezhetnek, akiknél szívinfarktus nem következett be, ugyanis ők nem szednek aszpirint. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: LAM Extra háziorvosoknak - 2010; 2 (4) A cardiovascularis prevenció Irányelv: Aszpirint mindenkinek! Férfiaknak az infarktus, nőknek a stroke ellen |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





