|
TARTALOM
Károsítja a magzatot az anya elégtelen táplálkozása A kalóriaszegény étrend, vagy a fogyókúra a terhesség korai szakaszában káros hatással van a magzat agyfejlődésére, a gyerek könnyen alacsonyabb IQ-val születik, és későbbi életében viselkedési problémák alakulhatnak ki – bizonyította be egy új tanulmány. A Texasi Egyetem kutatói megállapították, hogy a nem kielégítő táplálkozás a terhesség első felében komoly károsodást okoz a magzatban: kevesebb sejt-sejt közötti kapcsolat és sejtosztódás alakul ki. A magzat életében ez a legkritikusabb időszak, ekkor alakulnak ki az idegsejtek és az agysejtek, mondja Dr. Peter Nathanielsz. A vizsgálat során pávián anyák két csoportját figyelték meg. A kutatók szerint az eredmények az emberekre nézve is relevánsak. Az egyik csoport azt evett, amit csak megkívánt terhessége első felében, míg a másik csoport 30 százalékkal kisebb tápértékű ételt kapott. Az eredmények azt mutatták, hogy a kalóriaszegény táplálkozás több száz idegsejt és gén fejlődését befolyásolta. Ez a negatív hatás többszörösen jelentkezik a tizenéves anyák esetében, akik még növésben vannak, illetve az idősebb anyáknál, akik már kevésbé hatékonyan tudják átadni a tápanyagot a babának. A tanulmányt a Proceedings of the National Academy of Sciences című folyóiratban publikálták. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Terhesség alatt nem érdemes fogyókúrázni |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





