|
TARTALOM
Kávéval és teával az agydaganat ellen Nemzetközi kutatócsoport vizsgálta több mint 410 000 férfi és nő étkezési szokásait. A fenti konklúziót a 25 és 70 év közötti korcsoport eredményeiből vonták le francia, holland, olasz, spanyol, brit, görög, dán, norvég, svéd és német adatok alapján. A résztvevőket 1991 és 2000 között toborozták, nagyjából 8,5 éven át figyelték meg őket. Kérdőíveket kellett kitölteniük többek közt arról, hogy mennyi kávét és teát fogyasztanak. Az eredményekről az American Journal of Clinical Nutrition novemberi száma számol be. A tanulmány időtartama alatt 343 új gliómás esetet diagnosztizáltak, továbbá 245 meningiómát, ami az agyat körülvevő szöveteket és a gerincet érintő daganatfajta. Az eredmények tanúsága szerint a kávé és a tea megvédhet az agytumor ellen, különösen ami a központi idegrendszert érintő gliómát illeti. Napi 100 ml, vagy annál is több elfogyasztása 34 százalékkal csökkentette a glióma kialakulásának esélyét. Forrás: Medipress |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




