|
TARTALOM
Megelőzhető lesz a terhességi mérgezés? Az L-arginin és egyes antioxidáns hatású vitaminok csökkenthetik a terhességi mérgezés (preeklampszia) gyakoriságát. A kísérletek még folynak, ezért a kismamák még nem próbálhatják ki ezen táplálékkiegészítők jótékony hatásait. A preeklampszia vagy terhességi mérgezés az először terhes kismamák körülbelül 5 százalékánál jelentkezik, magasvérnyomással járó tünetegyüttes. Mindmáig nem ismert kialakulásának pontos menete és oka. „Kezelés nélkül anyai halált is okozhat, stroke vagy sokszervi elégtelenség formájában” - magyarázza Dr. David Williams, az University College London kórházának nőgyógyász főorvosa. A közlemény online jelent meg a BMJ-ben. A neonatológia fejlődése és a korszerű terhesgondozás eredményeként a fejlett országokban a preeklampszia miatti anyai halálozás ritka eseménynek számít, ám a fejlődő országokban az anyai halálozás 20 százalékáért felelős. Az új kutatások szerint az L-arginin nevű amiosav alacsony szintje szerepet játszhat a betegség kialakulásában. Sokan úgy gondolják, hogy az antioxidáns hatású vitaminok szintén csökkentik a betegség gyakoriságát. Mexikói kutatók három csoportra osztották a magas kockázatú terhes kismamákat: 228-an L-argininnal és antioxidánsokkal dúsított müzliszeleteket ettek, 222 kismama olyat, amit csak vitaminnal dúsítottak, míg 222-en sem L-argininnal, sem vitaminnal nem dúsított terméket. A szeleteket naponta fogyasztották terhességük 20. hetétől egészen szülésig. Az első csoportban 13 százalék volt a preeklampszia előfordulása, esetükben a koraszülés valószínűsége is csökkent. A második csoportban 23 százalékban fordult elő a betegség, míg a harmadik csoportnál 30 százalékban. „Ez a relatíve egyszerű és olcsó vizsgálat hozzájárulhat a betegség kockázatának csökkenéséhez éppúgy, mint a koraszülés gyakoriságának csökkentéséhez” - vonja le a következtetéseket a tanulmány. Ugyanakkor nem tisztázottak az L-arginin és a vitaminok mellékhatásai, ezek terhesség alatti hatásait tovább kell vizsgálni, ezért terhesség alatti adagolásuk még nem javasolható. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Nem érdemes sokáig várni a gyerekvállalással |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




