TARTALOM

 VISSZA

 


Napi egy pohár akoholos ital jót tesz a nőknek




 


Egészségesebbek idős koruk felé közeledve azok a nők, akik naponta egy adag alkoholos italt fogyasztanak, mint a teljesen absztinensek - idézte a Harvard egyetem kutatóinak megállapítását szerdán a BBC hírportálja (http://www.bbc.co.uk).


A 14 ezer nő bevonásával készült tanulmány szerint a mérsékelten alkoholt fogyasztó nők jóval nagyobb eséllyel érték meg 70 éves korukat jó egészségben, mint a nagyivók és az absztinensek. A heti alkoholmennyiség egyenletes szétosztása előnyösebbnek mutatkozott az egészség szempontjából, mint a hétvégére szorítkozó nagyobb italozás.

Az ötvenes éveik közepén járó nők közül azok, akik napi 15-30 gramm alkoholt ittak, 28 százalékkal nagyobb eséllyel jutottak el általánosan jó egészséggel - rák, szívbetegség vagy diabétesz nélkül - hetvenes éveikbe, mint azok, akik egyáltalán nem ittak alkoholt. 15-30 gramm alkohol egy-két adag italnak felel meg, például 1,25-2,5 deciliter bornak vagy egy-két pohár sörnek.
Az ok-okozati összefüggés ugyanakkor nem egyértelmű az alkoholfogyasztás és az
egészséges öregedés között, a szakemberek elképzelhetőnek tartják, hogy más életmódi tényezők is közrejátszottak azoknál a nőknél, akik általánosan jó állapotban érték meg idősebb korukat.

A Harvard közegészségügyi kara kutatóinak tanulmányát a PLoS Medicine című szakfolyóirat ismertette részletesen.

2011. 09. 08.

Forrás: MTI

Kapcsolódó anyagok: Az alkoholfogyasztás daganatot okozhat




A szülői minta a legfontosabb tényező az alkholizmusban





A flavonoidok védenek a Parkinson-kórtól




Egyértelmű bizonyíték a vörösbor előnyös hatásairól!










Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon?

Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.

Tovább


Utazás, halál - meghökkentő filmek

Cannes - az utazás és a halál a fő témák

Tovább


Abortusztabletta-mizéria

Nemzetközi körkép az abortusztabletta engedélyezettségéről

Tovább


A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Napi egy pohár akoholos ital jót tesz a nőknek