|
TARTALOM
Nem fogyaszt a halolaj A halolaj-kapszulák nem segítik a fogyást, ha valaki már diétázik és tornázik - fedte fel az American Journal of Clinical Nutrition egy új kutatása. Dr. Laura F. DeFina a dallasi Cooper Intézetből munkatársaival együtt felfedezte, hogy a fogyókúrás programban résztvevő elhízott és túlsúlyos felnőttek közül nem fogytak többet azok, akik omega-3 zsírsavakat szedtek kiegészítésképpen. Állatkísérletek azt bizonyították, hogy az omega-3 zsírsavak segítik a fogyást. Az embereken végzett megfigyelések vegyes eredményekkel zárultak. Mivel a halolajnak más potenciális pozitív hatása is lehet az egészségre - például csökkenti a koleszterinszintet, javítja az inzulinérzékenységet és a magas vérnyomást -, megfelelőnek tűnt, hogy a súlycsökkentő programokat kiegészítsék omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavakkal. Hogy megvizsgálják a halolaj fogyókúrára gyakorolt hatását, a kutatók véletlenszerűen két csoportra osztottak 128 mérsékelten elhízott túlsúlyos ill. elhízott férfit és nőt. Az egyik csoport tagjai 24 héten át napi 5 tabletta halolaj-kapszulát szedtek, a többiek pedig ugyanennyi placebót. Az összes résztvevőnek heti 150 perc aerobic foglalkozáson, továbbá legalább heti 2 alkalommal 20-30 perces erőnléti edzésen kellett részt venniük. Az omega-3 csoport tagjai átlagosan 5,2 kg-ot fogytak, míg a placebó csoportban átlag 5,8 kg-t, ami nem jelent statisztikailag jelentős különbséget. Mindkét csapat elveszítette testsúlyának legalább 5 százalékát, ami már elegendő az egészségi állapot javításához. A tanulmány végén nem találtak különbséget a szívbetegség kockázati tényezőinek tekintetében, mint például a vérnyomás és a koleszterin-szint. A kutatók azonban megjegyezték azt is, hogy az omega-3 csoport tagjainál a telítetlen zsírsav szintje olyan szintre emelkedett, „melyről korábban megállapították, hogy jó hatással van a keringésre.” Nem mindenki fejezte be teljes egészében a 24 hetes programot, csak 81-en maradtak a végére. Az eredmények azonban hasonlóan alakultak, ha csak őket vették figyelembe. „Igaz, hogy az omega-3 táplálék-kiegészítők ilyen mértékben nem segítik a fogyást, de a keringésvédő hatása érvényesül, mivel emeli a zsírsavak koncentrációját a vérben” – írták a szerzők. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Öröklődő elhízást okozhat az omega- egyensúly felborulása A többszörösen telítetlen omega-3 zsírsavak csökkentik a halálozást szívelégtelenségben |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




