|
TARTALOM
Nem függ össze a tejfogyasztás és a veserák kockázata Míg korábbi kutatások felvetették, hogy a tejivás növeli a veserák kialakulásának kockázat, egy jelenlegi kutatás ezt erősen megkérdőjelezi. Dr. Nicholas Timpson, a Bristoli Egyetem genetikai epidemiológiával foglalkozó óraadója egy vizsgálat során semmilyen összefüggést nem talált a tejfogyasztás és a rák kockázatának emelkedése között. A Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention májusi számában közölt tanulmány során egy genetikai markert használtak, melynek segítségével cáfolták a témában korábban tett felvetéseket. A kutatók széleskörű vizsgálat keretében közép-kelet-európai kórházak beteganyagát vizsgálták 1999 és 2003 közöttről, a fókuszban a laktóz-intoleranciát meghatározó gén, az MCM6 egyes variánsai voltak. A felnőtt tejivók között a tejet nem ivókkal szemben 35%-kal nőtt a veserák kialakulásának esélye, azonban az egyes variánsokat figyelembe véve már semmilyen összefüggést nem kaptak. A tanulmány eredményét azonban nagyobb betegszám bevonásával ellenőrizni kell. Dr. Johanna Lampe, a Cancer Epidemiology című, az Amerikai Rákkutató Társaság által gondozott lap szerkesztőségi tagja szerint a tanulmány jól példázza a diétás szokások és a rák összefüggésének összetettségét. A tanulmányban nem érintett Fred Hutchinson Rákkutató Központ munkatársa megjegyezte, hogy az egyes emberek étrendje eltérő mintázatot mutat, és nem lehet eltekinteni az életmódbeli sajátságoktól sem. Forrás: Medipress |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





