|
TARTALOM
Okosabbak a folsavat szedő anyák gyermekei Azok a Nepál vidékén élő gyerekek, akiknek az édesanyja vasat és folsavat kapott terhessége során, okosabbak, összeszedettebbek és jobbak a motorikus képességeik is – állapították meg amerikai kutatók. Ha a terhes nők – akik azokban a szegényebb országokban élnek, ahol gyakori a vashiány, de megkapják ezt a szervezetük számára fontos kiegészítőt, ezzel gyermekeik jövőbeni tanulási képességeit alapozzák meg. „A vas nélkülözhetetlen a központi idegrendszer kialakulásához” – fejtette ki Parul Christian, a Johns Hopkins Egyetem szakértője, akinek tanulmánya a Journal of the American Medical Association című folyóiratban jelent meg. A vashiány a leggyakoribb és legelterjedtebb táplálkozási rendellenesség a világon, ami nagyjából kétmilliárd embert érint a WHO felmérése szerint. Christian csapata 676 iskolás gyereket vizsgált meg, akiknél az édesanya terhessége során vasat, folsavat és más étrend-kiegészítőket is kapott. Ezekeknek a 7-9 éves gyerekeknek 80 százaléka bekerült iskolába. „Lehetőségünk volt rá, hogy nyomon kövessük ezeket a gyerekeket, így megtapasztalhattuk, hogy a születés előtti vas- és folsavellátás jelentős befolyással van az utódok intellektuális és motorikus képességére” – mondta el Christian egy telefoninterjú során, majd hozzátette: „A szegény országokban élő gyerekek számára nagyon fontos, hogy hozzájussanak ehhez a nélkülözhetetlen tápanyaghoz, mert a WHO felmérése alapján a fejlődő országokban minden második terhes nő, továbbá az iskoláskor előtt álló gyerekek negyven százaléka is vérszegény. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: A várandósok gyógyszer-és védőszerkezelése A jelenlegi hazai gyakorlata kritikája az újabb bizonyítékok alapján |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




