|
TARTALOM
Statinok és a rheumatoid arthritis Egy új tanulmány szerint a koleszterinszint-csökkentő hatású statinok szedése csökkentheti a rheumatoid arthritis kockázatát. Összesen 1,8 millió beteg adatait elemezték a kutatók és azt találták, hogy ritkábban fordult elő a betegség azok körében, akik statinokat szedtek. Korábban azt feltételezték, hogy a gyógyszerek meggátolják az ízületekben történő további szövetszaporulatot és így enyhítik a már diagnosztizált betegek tüneteit, azonban a kutatóintézet munkatársai megállapították, hogy a statinok hatására egyáltalán nem képződik szövetszaporulat. A kutatók a vizsgált mintában összesen 2500 rheumatoid arthritis szenvedő beteget azonosítottak, az ízületi gyulladással járó betegség körülbelül minden századik embert érinti. Az eredmények azt mutatták, hogy a manapság a szívinfarktus megelőzésére rutinszerűen felírt sztatinokat szedő embereknél 50 százalékkal ritkábban fejlődött ki rheumatoid artritis, mint azoknál, akik nem szedtek rendszeresen ilyen gyógyszert. A sztatinok rendszeres szedése és a reumatoid artritisz előfordulása közötti kapcsolat mibenléte egyelőre még nem tisztázott, a PLoS Medicine folyóiratban közzétett tanulmány szerzői szerint az eredményeket több országban is reprodukálni, ismételni kell. „Mind a mi kutatásunk, mind japán kutatók szerint a sztatinok szerény, de mégis kimutatható hatást gyakorolnak a reumatoid artritiszben létrejövő gyulladásra, a mostani tanulmány pedig alátámasztja ezt” – mondta el az Arthritis Research UK munkatársa. „További, nagyobb klinikai vizsgálatok során kell megerősítenünk, hogy a sztatinok valóban csökkentik a reumatoid artritisz kialakulásának kockázatát.” Forrás: Medipress.hu Kapcsolódó anyagok: Rituximabkezelés rheumatoid arthritisben |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




