TARTALOM

 VISSZA

 


Stroke-ot kockáztat az, aki túl sok diétás üdítőitalt fogyaszt


Stroke-ot kockáztat az, aki túl sok diétás üdítőitalt fogyaszt


 


A diétás üdítők szerelmesei, akik naponta fogyasztják a terméket, talán kevesebb kalóriát visznek be, ugyanakkor a stroke megnövekedett kockázatának lehetnek kitéve.

„Vizsgálatunk a kockázat jelentős növekedését mutatta ki azok körében, akik naponta isznak diétás üdítőitalokat” – számolt be Hannah Gardener, a Miami Egyetem Miller Orvostudományi Intézetének epidemiológusa a 2011-es Nemzetközi Stroke Konferencián Los Angelesben. Az összefüggés egyelőre nem ismert.

Az Egyesült Államokban a stroke a szívbetegséget és a rákot követően a harmadik leggyakoribb haláloknak számít, amely évente több mint 137 ezer ember halálát okozza. Korábbi kutatások kimutatták, hogy azokban az emberekben, akik naponta több mint egy hagyományos vagy diétás üdítőitalt fogyasztanak, hajlamosabbak a metabolikus szindrómára. A magas vérnyomás, a magas triglicerid szint, az alacsony jó koleszterin szint, a magas vércukorszint és a nagy derékbőség kockázati tényezőinek összessége, a metabolikus szindróma, pedig fokozza a cukorbetegség és a szív-érrendszeri betegségek kockázatát.

Jóllehet Gardener és munkatársai találtak összefüggést a diétás üdítőitalok és a stroke kockázata között, de ok-okozati összefüggést nem sikerült meghatározniuk. Egyes szakértők úgy reagáltak az eredményekre, hogy a konferenciákon közzétett tanulmányokat nem teszik ki olyan szigorú felülvizsgálatnak, mint az elismert orvosi szakfolyóiratokban publikált cikkeket. Dr. Patrick Lyden, a Los Angeles-i Cedars-Sinai Medical Center neurológusa az eredmények átnézése után azt állította, hogy első pillantásra a korreláció véletlenszerűnek tűnik, bár az látható, hogy a kutatás szilárd tudományos alapokon nyugszik.

Az összefüggés bizonyításához tehát a vizsgálat megismétlésére lesz szükség. Gardener addig is azt javasolja betegeinek, hogy kerüljék a hagyományos és a diétás üdítők napi fogyasztását. „Az időnként elfogyasztott üdítőital senkinek sem árt. Hetente egy-kétszer nem okoz semmi gondot” – állítja.

Forrás: Medipress


Kapcsolódó anyagok: Csecsemők Coca -Colával




A stroke új kezelése



Harc a szélütés ellen



Három órás időablak



Stroke fiatalon



Stroke inkognitóban



Stroke: szomorú tények






Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon?

Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.

Tovább


Utazás, halál - meghökkentő filmek

Cannes - az utazás és a halál a fő témák

Tovább


Abortusztabletta-mizéria

Nemzetközi körkép az abortusztabletta engedélyezettségéről

Tovább


A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Stroke-ot kockáztat az, aki túl sok diétás üdítőitalt fogyaszt