TARTALOM

 VISSZA

 


Stroke övezet és a zsírban sütés




 

Az Egyesült Államok déli részét többen csak „stroke övezet”-ként említik az agyvérzések magas száma miatt. Egy új kutatás most arra világított rá, hogy az ezen a területen élők kétszer annyi sült halat fogyasztanak, mint a többiek.

A leginkább érintett államok Észak- és Dél-Karolina, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Tenessee és Lousiana. Az itt élők rengeteg zsírban sült ételt fogyasztanak, ami a szakértők szerint növeli a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

„A halfogyasztást vizsgáltuk, mivel tudjuk, hogy csökkenti az agyvérzés kockázatát.” – mondja Dr. Fadi Nahab, az Arkansasi Egyetem Stroke Programjának munkatársa, a kutatás vezetője. – „Egyre több adat támasztja alá a jótékony hatását, főleg az omega-3 zsírsav-tartalma miatt, amely a leghatékonyabb védelmet nyújtja.”

Az online már publikált, és a Neurology című folyóiratban várhatóan 2011. január 11-én megjelenő tanulmány a zsírban sült és a máshogy elkészített halak fogyasztását vizsgálta a stroke övezetben és azon kívül. Főleg az olyan, omega-3 zsírsavban bővölködő halak keresettségét mérték, mint a makréla, a hering és a lazac. Kimutatták azonban, hogy ezek esetében a jótékony hatású anyagok nagy része elpusztul a sütéstől

A stroke övezet lakói 17 százalékkal ritkábban mondták, hogy hetente legalább két alkalommal esznek olyan halat, amelyet nem zsírban sütöttek, mint az Egyesült Államok többi területén élők. Az Amerikai Szívegészség-kalauz felhívja ugyan a figyelmet a rendszeres halfogyasztás fontosságára, de azt nem említi, hogy hogyan készítsük el.

A felmérésben 21 675 embert kérdeztek meg. 34 százalékuk fekete bőrű volt, a tanulmány szerint nekik a legnagyobb az esélyük az agyvérzésre. A véletlenszerűen kiválasztott résztvevők 74 százaléka volt elhízott.

Nahab felhívta a figyelmet arra, hogy omega-3 zsírsav nem csak a halakban, hanem a lenmagolajban, mogyoróban és a szójababban is található.

Forrás: Medipress.hu

Kapcsolódó anyagok: Omega-3-zsírsavak a depresszió ellen



Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon?

Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.

Tovább


Utazás, halál - meghökkentő filmek

Cannes - az utazás és a halál a fő témák

Tovább


Abortusztabletta-mizéria

Nemzetközi körkép az abortusztabletta engedélyezettségéről

Tovább


A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Stroke övezet és a zsírban sütés