|
TARTALOM
Számos betegség ellen hasznos a D-vitamin Régóta ismeretes, hogy a kalcium mellett a D-vitaminnak is kiemelten fontos szerepe van a csontok és fogak megerősítésében, friss kutatások azonban arra is rávilágítottak, hogy az egészséges izomzat és immunrendszer felépítéséhez, továbbá a különféle allergiák és a fiatalkori cukorbetegség megelőzéséhez is nélkülözhetetlen ez a vitamin. Colin Michie gyerekorvos tizenhét komoly D-vitamin hiánnyal küzdő kisgyerek és csecsemő esetét vizsgálta meg, akiket 2006 és 2008 között kezeltek az Ealing Kórházban. Megfigyelte, hogy sokuk későn kezdett el járni, így tanulmányában ismét felhívta a figyelmet a D-vitamin fontosságára, főleg terhesség idején, amelynek eredményeként 80 százalékkal csökkent a szklerózis multiplexben szenvedők száma. Angliában a terhesség során eddig is javasolták a napi 10 mikrogramm D-vitamin szedését, de a Dél-Karolina Egyetem kutatócsoportja szerint azok, akik 100 mikrogrammot szednek naponta, felére csökkenthetik annak valószínűségét, hogy terhességük során bármilyen egészségügyi problémával szembesülnének. Emellett, az egyes típusú cukorbetegség kialakulásának esélye is egyharmadával csökkenhető azoknál, akik extra adag D-vitamint juttatnak a szervezetükbe. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Hypertonia és nephrologia - 2011; 15(1) A D-vitamin hiány jelntősége, gyakorisága és kezelése Déli napfénnyel pótolható a D-vitamin? A félreértett D-vitamin Hízékonyak a D-vitamin hiányos gyerekek |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





