TARTALOM

 VISSZA

 


Személyre szabott diéta


Személyre szabott diéta


 


A Ben-Gurion Egyetem kutatói mindössze 3,8 százalékos halálozási arányt mutattak ki azoknál az időseknél, akik az elbocsátásukat megelőzően rendszeres étkezési tanácsadásban vettek részt, míg ugyanez az arány 11,6 százalék volt a rendes kórházi kosztot fogyasztó betegek esetében.

A kutatásban összesen 259 beteg vett részt, akik 65 évesnél idősebbek, táplálkozási szempontból veszélyeztetettek voltak. A kutatás hat hónapja után az étkezési programban részt vettek egészségi állapota jelentősen jobb volt, mint a kontroll csoportban lévőké. A kutatás során a dietetikusok egyéni étrendet állítottak össze minden beteg számára, és az elbocsátást követően is felkeresték őket otthonukban.

"Ez az első eset, hogy személyre szabott kórházi étrendet kaptak az idős betegek. Az adatok szerint a táplálkozási szakértők munkájának eredménye sikerrel csökkentheti a halálozási arányt és a visszaesés esélyeit" - nyilatkozta Dr. Danit R. Shahar, a BGU munkatársa.

A kutatás részletes leírása a Journal of the American Geriatric Society című szaklapban olvasható.

Forrás: Medipress

Kapcsolódó anyagok: Az étrend mint gyógyszer





Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon?

Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.

Tovább


Utazás, halál - meghökkentő filmek

Cannes - az utazás és a halál a fő témák

Tovább


Abortusztabletta-mizéria

Nemzetközi körkép az abortusztabletta engedélyezettségéről

Tovább


A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak

Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”

Tovább


Személyre szabott diéta