|
TARTALOM
Szupergyümölcs a meggy A meggyben lévő erős antioxidánsok csökkenthetik a szívproblémák és a gyulladásos megbetegedések kialakulását - a legújabb kutatások szerint. Egy három részből álló kutatássorozatban a Michigan Egyetem, az Arizona Egyetem és a Brunswick Laboratórium munkatársai a meggy antioxidáns-tartalmát, és gyulladáscsökkentő hatását vizsgálták meg. Az adatokból kiderült, hogy napi két és fél deciliter meggylé elfogyasztása négy héten keresztül jelentősen csökkentette a gyulladási folyamatokat és szívbetegségeket előrejelző markerek koncentrációját a vizsgált 10 elhízott felnőtt esetében. A meggylé által a húgysav- és a triglicerid-szint, valamint a C reaktív fehérje- és a koleszterinszint is alacsonyabb lett. Ez így együtt jelentősen csökkenti a szívproblémák és a gyulladásos betegségek kialakulásának esélyeit. Egereken végzett kísérletek során a szakértők kimutatták, hogy a rendszeres meggyfogyasztással közel 65 százalékkal csökken a korai elhalálozás esélye. A meggy elsősorban a benne található antioxidánsok egyedi kombinációjának köszönheti „szupergyümölcs” státuszát. Már egy marék fagyasztott-szárított meggy is 10000-es ORAC (oxigéngyök elnyelő kapacitás) értékkel rendelkezik és nagyban hozzájárul szervezetünk egészségének megőrzéséhez. A jótékony egészségügyi hatásokat az antocianinoknak köszönhetjük, amelyek a piros gyümölcsök színét adják. A kutatás részletes adatait a tudósok az Experimental Biology éves ülésén ismertették Washington DC-ben. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Hasznosak a szabadgyökök? "kőkávé", kék kenyér, puffasztott cirok - Együn k jótékony hatású élelmiszereket! |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





