|
TARTALOM
Újév napján történik a legtöbb bölcsőhalál Összefüggés van a hirtelen csecsemőhalál és az alkoholfogyasztás között - a San Diego-i California Egyetemen készült tanulmány szerint. A David Phillips szociológus által vezetett kutatás eredményei az Addiction című folyóiratban jelentek meg. A bölcsőhalálok száma újév napján 33 százalékkal megugrik az év többi napjához képest, aminek feltételezett okozója a szülők által előző este elfogyasztott alkoholmennyiség. A tanulmány majdnem 130 000 esetet vizsgált meg 1973 és 2006 között. Bár a csecsemőhalálozás mértéke az 1994-es kampány óta - amely során többek között a háton altatást is népszerűsítették - lecsökkent, továbbra is vezető halálozási ok maradt az egy hónapos és egyéves kor közötti gyerekeknél. Phillips és munkatársai azt tapasztalták, hogy újév napján, amikor a szokásosnál jóval több alkoholt fogyasztanak az emberek, a hirtelen csecsemőhalál mértéke is emelkedik. Kisebb mértékű emelkedést tapasztaltak továbbá hétvégeken is, illetve egyéb jelentős ünnepnapokon, ami szintén arra utal, hogy összefüggés lehet az alkoholfogyasztás és a bölcsőhalál között. Hogy leellenőrizzék, nem csak általában a szülők aluszékonysága az oka a tragédiáknak, megnézték, mi történik a téli időszámításra történő átálláskor, amikor sokan egy órával később fekszenek le, de ebben az esetben semmi különbséget nem észleltek. Phillips elmondta, hogy a tanulmány nem teszi az alkoholt egyedüli felelőssé a bölcsőhalálért, de az összefüggés a két dolog között figyelemre méltó. A szakember szerint szükség lenne egy újabb kampányra, amely során felhívnák a szülők és gyerekgondozók figyelmét arra, hogy alkohol hatása alatt romlik az ítélőképességük, és ezáltal megnőhet a csecsemőhalálozás esélye. Forrás: Medipress |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




