|
TARTALOM
Védi a szívet a mértékletes alkoholfogyasztás A mértékletes napi alkoholfogyasztás jót tesz a szívnek és az érrendszernek – támasztja alá két új orvosi kutatás. Azok az emberek, akik mértékletesen fogyasztanak alkoholt, vagyis naponta körülbelül alig egy egységnyi alkoholt isznak, 14-25 százalékkal kisebb valószínűséggel szenvednek szív-érrendszeri betegségekben, mint azok, akik egyáltalán nem isznak alkoholt. A British Medical Journal (BMJ) folyóiratban közzétett két tanulmány több korábbi kutatást elemzett, hogy a lehető legszélesebb körű értékelést készíthessék a témáról. A kanadai Calgary Egyetem kutatói William Ghali vezetésével azt állítják, a mértékletes alkoholfogyasztás növeli a jótékony koleszterin szintjét a szervezetben, amely védelmet nyújt a szívbetegséggel szemben. Egy novemberben publikált tanulmány, amelyben három francia és egy észak-írországi város férfilakosságát vizsgálták, azt mutatta, hogy a mértéktelen ivás (nagyivás) – ami tudvalevően májkárosodást okoz – a szívbetegség kialakulásához is hozzájárulhat. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Egy kevés alkohol megvéd a demenciától, a sok elbutulást okoz Egy kis alkohol csökkenti a metabolikus szindróma kockázatát Az alkoholfogyasztás és a cukorbetegség Az étkezéskor elfogyasztott fél pohár bor meghosszabbítja az életet |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI Európai Egészségbiztosítási Kártya Okostelefonon? Az Európai Bizottság megbízásából létrehozták az „Európai Egészségbiztosítási Kártya” alkalmazásokat okostelefonokra.
Tovább
A válság labirintusában: zsákutcák és kiutak Konferencia: „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE”
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |





